← Powrót do strony głównej BLOGA

IDENTYFIKATORY NA EVENT - jak zrobić to tanio i dobrze

... i szybko.


Przy organizacji każdej konferencji z dużą ilością uczestników istnieje potrzeba oznaczenia każdego z uczestników tabliczką identyfikacyjną. Ułatwia to między uczestnikami przedstawienie swojej osoby z imienia, nazwiska, funkcji jaka pełni czy firmy jaką reprezentuje. Pełni również funkcję bezpieczeństwa uniemożliwiając uczestnictwo osobie niepożądanej.

W tym celu zadaniem organizatora jest zapewnienie tych elementów uczestnikom podczas konferencji lub szkolenia. Nie jest to łatwe zadanie ponieważ na rynku istnieje wiele rodzajów identyfikatorów oferowanych przez producentów. Dobór odpowiedniego zależy od wielu czynników takich jak wielkość budżetu przeznaczonego na ten cel, miejsca odbywania się eventu czy charakteru samej imprezy.

Co mamy do dyspozycji - przegląd rozwiązań


Decyzja jakie identyfikatory będą obowiązywały na wydarzeniu nie jest łatwa. Na rynku mamy klika rozwiązań do dyspozycji.

Identyfikatory plastikowe.

Charakteryzują się estetyką wykonania, możliwością zamieszczenia dowolnej grafiki łącznie z planem wydarzenia. Mają zaokrąglone narożniki a ich powierzchnia może być błyszcząca, matowa lub satynowa. Występują w praktycznie dowolnym formacie dopasowanym do potrzeb użytkownika. Takie identyfikatory wyróżniają się wysoką trwałością i estetyka, dlatego najczęściej stosuje się je na kilkudniowych szkoleniach lub imprezach.
Identyfikatory plastikowe wymagają dłuższego czasu produkcji, dlatego dlatego decyzję o ich zamówieniu u producenta należy podjąć wcześniej.
Średni czas produkcji to 5-7 dni.

Rys.1 Przykładowe identyfikatory plastikowe

Identyfikatory metalowe - płaska blaszka lub z okienkiem

Ze względu na zastosowane materiały użyte do produkcji, ten rodzaj personalizacji charakteryzuje się najwyższą estetyką wykonania. Mamy to do dyspozycji metalowe blaszki w kolorach srebrnych i złotych z powierzchnią o strukturze szczotkowanej, z nadrukiem w pełnym kolorze cmyk. Narożniki mogą zostać zaokrąglone lub pozostać proste, bez zaokrągleń. Oprócz samej blaszki, można wykorzystać metalowe identyfikatory z okienkiem - miejscem na dane. Jeżeli lista uczestników będzie znana dopiero przed samą imprezą, personalizacji możemy dokonać w ostatniej chwili dodrukowując karteczkę z nazwiskiem uczestnika i umieszczając w okienku.
Średni czas produkcji to 5-7 dni.

Rys.2 Identyfikatory metalowe

Identyfikator foliowy z zadrukowaną kartką.

Ze względu na szybkość produkcji i estetykę jest to najbardziej powszechny sposób identyfikacji. Wybierając dostawcę należy zwrócić szczególną uwagę na jakość folii. Folia powinna mieć wysoką przezroczystość i odpowiednia grubość. Grubsza folia np. 0,35 /0,35mm zmniejsza odkształcalność całego produktu, ma sztywniejszą konstrukcję, identyfikator jest płaski i dobrze współpracuje w połączeniu ze smyczą reklamową.
Takie identyfikatory można zamówić kompleksowo z usługą druku wkładki i umieszczeniem ich w etui. Otrzymujesz wtedy gotowy produkt do zamontowania jedynie mocowania.

Rys.3 Etui z folii PVC

Jak tanio i szybko przygotować identyfikatory?

Jeżeli zależy Ci na czasie i pełnej kontroli nad całym procesem przygotowania identyfikatorów, możesz zakupić same etui, a wkładki przygotować we własnym zakresie drukując je samemu lub zlecając druk z pocięciem w drukarni cyfrowej. Wysyłając już przygotowany wcześniej plik do druku, taka drukarnia jest w stanie wydrukować cały nakład w kilka godzin. Później pozostaje tylko umieścić zadrukowane karteczki w etui. I gotowe:)
Średni czas produkcji to 1-2 dni.

← Powrót do strony głównej BLOGA